Stellantis’ten elektrikli modeller için yeni platform
Stellantis, yakın gelecekte üretilecek elektrikli modeller için geliştirdiği yeni STLA Medium Platform’u duyurdu.
Platform, 700 km’yi aşan menzili, şarj süresi, performansı, verimliliği, erişilebilirliği ve sürüş keyfi ile sınıfının en iyi değerlerini sunuyor. STLA Medium, Temmuz 2021’deki EV Day sunumundan iki yıldan kısa bir süre sonra lanse edilecek dört küresel BEV platformundan ilkini temsil ediyor. STLA Medium, C’de çeşitli markaların binek otomobil, crossover ve SUV modellerini tek bir platformda toplama fırsatı sunuyor. ve esnekliği ile küresel araç pazarının merkezini oluşturan D segmentleri. STLA Medium, Avrupa’dan başlayarak elektriğe cesurca geçiş amacını desteklemek için çeşitli fabrikalarda da kullanılacak.
Dünyanın en büyük otomotiv kümelerinden biri olan Stellantis, sınıfının en iyisi 700 kilometrelik menzil, güç verimliliği, entegre güç ve şarj gücü gibi gelişmiş teknolojilere sahip küresel bir BEV platformu olan STLA Medium’u tanıttı. STLA Orta Platformu, pazarın kalbindeki farklı araçlar ve aktarma organı konfigürasyonları ile kullanım için esnek olacak şekilde tasarlanmıştır ve uzun bir menzil sunar. STLA’nın kullanılacağı C ve D segmentleri 2022’de 35 milyon adete ulaştı. Bu, aynı yıl dünya çapında satılan 78,5 milyon aracın neredeyse yarısı anlamına geliyor. Stellantis markaları farklı platform ve segmentlerde 26 araç modeli sunuyor. Stellantis, Avrupa’dan başlayarak dünyanın dört bir yanındaki farklı fabrikalarda STLA Medium platformunda yılda 2 milyona kadar araç üretmeyi hedefliyor.
Stellantis’in CEO’su Carlos Tavares
Stellantis’in CEO’su Carlos Tavares; “Bu, 2025 yılına kadar elektrifikasyon ve yazılıma geçiş için 30 milyar avroluk yatırım yaparak desteklediğimiz, temiz, güvenilir ve erişilebilir bir ulaşım çözümü için 2 yılı aşkın süredir uyguladığımız yenilikçi yaklaşımın sonucudur. STLA Medium platformu şunları sunar: müşteri ihtiyaçlarını karşılayan ve 2038 yılına kadar net 0 karbona ulaşacak ürünler. “Gerçeklik ilerledikçe, uzun süredir devam eden taşımacılık varsayımlarına yepyeni bir yorum getiriyor ve küresel Stellantis topluluğunun gücünü gösteriyor.”
STLA Medium, şirketin gelecekteki ürünlerinin temelini oluşturan ve Stellantis Dare Forward 2030 stratejik planının hedeflerine ulaşılmasında kilit rol oynayan, 2021 KONUT Günü’nde teslim edilen dört küresel BEV platformundan ilkini temsil ediyor. Plan, 2030 yılına kadar Avrupa’da tüm binek otomobil akülü elektrikli araç (BEV) ve Amerika Birleşik Devletleri’nde yarı binek otomobil ve yarı hafif ticari BEV’den oluşan bir satış karmasına ulaşmayı hedefliyor. Dare Forward 2030, 2021 ölçümlerine kıyasla CO2’yi 2030’a kadar yarıya indirmeyi hedefliyor ve kalan emisyonların tek haneli bir yüzde telafisi ile 2038 yılına kadar net 0 karbon elde etmek.
STLA Medium Platform, “Performans Paketi” ile 700 km üzeri menzil ile sınıfının en iyi değerini sunarken, “Standart Paket” WLTP normuna göre 500 km üzeri menzil sunuyor. 98 kWh faydalı güç ile STLA Medium, sınıfındaki en yeterli orta tekerlek güç seviyesini sunar. 400 volt elektrik mimarisi ile STLA Medium, sınıfının en iyisi güç verimliliği ve şarj süresinin yanı sıra sürüş deneyimini düzene sokan şarj ve hizmet ekosistemi için bağlantı noktası olacak. Uygulamaya bağlı olarak platform, 100 km’de 14 kWh tüketim değeri ile enerji verimliliğinde sınıfının en iyisi olarak öne çıkıyor. Ayrıca kullanıcı dakikada 2,4 kWh hız ile bataryayı yüzde 20’den yüzde 80’e 27 dakikada şarj edebiliyor. STLA Medium platformuna sahip araçlar dünya çapında satılacak. Güç aralığı ise 160 ile 285 kW arasında ortada olacak. Ayrıca arkada ikinci bir elektrik motoru ile önden çekişli veya dört tekerlekten çekişli seçenekler sunulacak. Gövde tipleri binek otomobilleri, geçitleri ve SUV’ları içerecektir. Ayrıca STLA Medium’un esnekliği ile Stellantis, tasarımcılarına aşağıdaki niteliklere sahip araçlar geliştirme özgürlüğü verir;
• 2700-2900 mm orta dingil mesafesi;
• Ortadaki toplam uzunluk 4,3-4,9 metre;
• Arazi becerileri için 220 mm’nin üzerinde yerden yükseklik;
• Platform tasarımını tamamlamak için 750 mm çapa kadar tekerlekler.
Stellantis mühendislik ve üretim uzmanları, montaj tesisindeki modüler, yüksek güç yoğunluklu tek katmanlı pil paketinin kurulumunu mümkün olduğunca verimli hale getirmeye, aracın içindeki alanı en üst düzeye çıkarmaya ve düşük bir yük merkezi ile sürüşü ve yol tutuşu geliştirmeye odaklandı. Kabin ısıtma/soğutma sistemi, direksiyon, fren yardımcısı ve aktarma organları gibi platform bileşenleri, güç tüketimini en aza indirecek şekilde tasarlanmıştır. Bu çabalar, araç menzilini optimize etmek ve örnek sürüş ve kullanım performansı sağlamak için hafif ve sert ekipmanların yoğun kullanımıyla birleşir. STLA Medium, sınıfındaki en uygun pil paketi maliyetini sunacak ve aynı anda üretim hacimlerini artıracaktır. Pil paketinin boyutları, ortak tepsi ve soğutma tasarımlarının yanı sıra, depolanan güç seçeneğinden bağımsız olarak sabitlenir.
Geleceğe hazır platformlar
STLA platform ailesi (Küçük/Orta/Büyük/İskelet) geleceğe hazır olacak şekilde tasarlanmıştır. Dingil mesafesi, genişlik, uzatma, sürüş yüksekliği ve süspansiyon tasarımı, sistemin modüler yapısı nedeniyle esnektir. STLA tabanlı araçların yaratıcılığı ve performansı; STLA Brain mimarisi, STLA SmartCockpit ve STLA AutoDrive platformlarının uygulanmasıyla yıllar içinde gelişmeye devam edecek. Yazılım ve gelişmiş donanım için kablosuz güncelleme seçenekleri de olacak. Esnek tasarım, üç ölçeklenebilir elektrikli tahrik modülü (EDM) ailesinin kapsadığı aktarma organlarını (önden çekişli, arkadan çekişli, dört tekerlekten çekişli ve çoklu enerji) içerir. Platformlar nikel ve kobalt içermez ve katı hal piller de dahil olmak üzere gelecekteki pil türleriyle uyumlu olacak şekilde tasarlanmıştır. Bu, Stellantis markalarının araç özelliklerini ideal maliyet ve performans kararlılığı için uyarlamasına olanak tanır.